Friday, October 15, 2010

Budget 2011

salam..


rata-rata semua dah tau since PM dah bentangkan Budget 2011 petang tadi. amacam? bagi aku ok la. not bad. part yang saguhati RM500 tu aku tau awal sebelum di announce. tapi diam-diam sudah ^_^  okay ni antara yang aku suka pasal budget 2011 ni.


* Pemansuhan duti import ke atas 300 barangan kegemaran pelancong dan rakyat tempatan pada kadar lima peratus sehingga 30 peratus bagi menjadikan Malaysia destinasi utama membeli-belah di Asia. 


* Pengecualian cukai jualan ke atas semua jenis telefon bimbit. 


* Skim Rumah Pertamaku dengan jaminan kerajaan ke atas bayaran pendahuluan 10 peratus bagi harga rumah di bawah RM220,000. 


dan yang paling aku suka bila cuti bersalin up to 90 hari. tetiba je terus rasa nak ada anak. boleh gitu? HAHA. tapi sebab 300 hari sepanjang berkhidmat maka max anak ialah 3 orang. ^_^ tapi sakit la buat cikgu kalau semua ambil 90 hari kan? 


nota kaki : tadi live budget speech kat office. kecoh seketika bila PM umum yang aku bold tu. oh Iphone 4 ~~ 

0 thought(s):

Free counters!

c l i c k

 

.eat.laugh.share. Design by Insight © 2009