Thursday, January 27, 2011

Pergi tak kembali

“Death does not knock on anyone’s door. The door is always open.”

The truth is, we aware of this. We know that death is not an option. 
MATI ITU PASTI.
Tapi kita sering terlupa buat-buat lupa.
Walaupun mulut menyanyi lagu Rabbani pergi tak kembali berkali-kali
Sedar ia berkisar mengenai MATI. Tapi adakah cukup kalau sekadar hanya sedar tanpa berbuat apa-apa?
Don't get me wrong. Mungkin hanya aku yang terlupa. Ni pun aku teringat sebab baru-baru ni ramai rakan-rakan ku kehilangan orang yang tersayang. Membuatkan aku terfikir sejenak bagaimana keadaan jika aku berada di tempat mereka. Dan yang paling haru jika aku sendiri di ambang kematian. Sudah cukup kah amalan ku? Astagfirullah. 


Undoubtedly death is true and undoubtedly there will be a Day of Judgment. Allah will undoubtedly bring to life those who are in the graves.Thus may Allah keep us firm on these beliefs and may He guide us on the right path. Ya Allah, make the 
ground spacious for us on both the sides and raise our souls towards You and direct Your Guidance to us. 
Ya Allah, our sins are many, our deeds little… T__T

Remember two matters and forget two matters:
Remember Allah (SWT), and death.

Semoga kita semua tak mudah lupa hakikat bahawa MATI ITU PASTI.
InsyaALLAH



nota kaki : Al-fatihah buat semua umat Islam yang telah pergi.
maaf lah aku tak pandai sangat menulis. ni je yang termampu. sekadar berkongsi. 

0 thought(s):

Free counters!

c l i c k

 

.eat.laugh.share. Design by Insight © 2009